.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سلیمی‌نمین:آیت‌الله‌جوادی‌،محورآشتی ملی‌


به گزارش«فردا» عباس سلیمی نمین مدیردفتر مطالعات تدوین تاریخ ایران، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مهدوی كنی را گزینه های مناسبی برای میانجی گری بین گروه های سیاسی و برقراری آشتی ملی می داند.

سلیمی نمین می گوید: علی الاصول وقتی در یك جامعه مشكلی ایجاد می شود، فارغ از اینكه عوامل تاثیرگذار در آن مشكل چه كسانی هستند، منافع ملی حكم می كند تلاش هایی صورت بگیرد و مشكل مذكور رفع گردد. قطعا ما وظیفه یا رسالتی در دامن زدن به مشكل نداریم، اما وظیفه داریم كه مشكل را مهار كنیم.

این كارشناس مسابل سیاسی با وجود انتقاد به هاشمی رفسنجانی و بیان اینكه وی را گزینه مناسبی برای آنكه محور آشتی ملی باشد نمی داند، اصل موضوع یعنی برقراری تفاهم و آشتی را ضروری می داند و بر خلاف برخی فعالان و مسئولان دولتی معتقد نیست كه هیچ بحران و مشكلی در كشور وجود ندارد.

او می گوید:" قطعا نیاز به آشتی ملی داریم. برخی دلخوری ها وجود دارد كه باید برطرف شود.طرح آشتی ملی یا تفاهم ملی هر چند دیرهنگام، باید مورد استقبال قرار گیرد. منتها شناخت مردم در این وسط نباید مخدوش شود و كسانی كه خود مشكل ساز بوده اند، حال میدان دار آشتی شوند.

سلیمی نمین كه با روزنامه«ابتكار» گفتگو كرده، آیت الله مهدوی كنی و آیت الله جوادی آملی را گزینه های مناسبی برای محوریت در آشتی ملی یا تفاهم ملی و یا میانجی گری می داند و می گوید: اینها با وجود اینكه موضع سیاسی هم داشتند ولی مشكل ساز نبودند و مواضع منطقی داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.